Tillsammans ringar vi in vad ni vill uppnå och hur er digitala skyltning bör se ut. Ni kan presentera erbjudanden och nyheter, vägleda era kunder med interaktiva kartor eller genomföra enkäter och kundundersökningar. Vi kartlägger era behov, assisterar er i val av digitala skärmar och förser er med nyckelfärdiga installationer oavsett om huvudfokus är att engagera, aktivera eller informera.
Du uppnår effektiv digital skyltning (digital signage, DS) som stärker ert varumärke.
Under ytan finns vår molnbaserade mjukvara med kraftfulla funktioner. Skapa slagkraftigt innehåll med bilder, video och integrerade onlinetjänster. Schemalägg vad som visas på skärmarna – timme för timme, dagligen, veckovis eller månadsvis.
Att arbeta med innehållet är enkelt och kräver inga förkunskaper. Jobba med färdiga mallar och layouter som baseras på er grafiska profil. I den integrerade mediabanken finns royaltyfria bilder och videos som passar de flesta ändamål. Vi erbjuder även hjälp med både utformning av mallar och löpande medieproduktion om ni önskar.
Mediascreen har erfarenhet av digital signage sedan 2010. Vi har tagit fram allt från mäktiga videoväggar i flaggskeppsbutiker till iPad-baserade surfkiosker och andra interaktiva terminaler. Bredden i utförda uppdrag är en stor tillgång när vi formar framtidens digitala signage.
Skärmar för signage är anpassade för professionellt bruk och tål drift 24/7. Här ställer man högre krav på ljusstyrka jämfört med en skärm för hemmabruk. Mediascreen är certifierad samarbetspartner med Samsung som har ett brett utbud av skärmar för digital skyltning.
Mer om skärmar och mediaspelare
Mediascreen levererar och installerar kompletta system för digital skyltning över hela Sverige. Vi konfigurerar all utrustning i förväg och ser till att allt är testat innan installationen påbörjas. Ni kan vara säkra på mjukvara och hårdvara fungerar och ni kan börja använda systemet direkt.
En av styrkorna är den flexibla programvaran, som möjliggör många former av marknadskommunikation. Några exempel:
Digitala skyltlösningar från Mediascreen används av allt från köpcentrum och butikskedjor till hotell, fastighetsbolag, kontor, skolor och idrottsarenor.
Här hittar du svar på några av de vanligaste frågorna rörande digital skyltning.
Digital skyltning, även känd som digital signage, innebär att digitala skärmar och displayer används för att visa information, reklam eller annat innehåll på ett dynamiskt sätt.
Traditionell reklam använder vanligtvis tryckta medier som affischer och skyltar medan digital skyltning använder elektroniska skärmar för att visa dynamiskt och interaktivt innehåll.
Med digitalt innehåll är det enkelt att snabbt ändra och uppdatera innehållet löpande. Schemalägg innehållet för att nå rätt målgrupp vid rätt tidpunkt för att därmed få ut maximalt av kampanjmaterialet.
Att byta innehåll på hundra skärmar för en butikskedja utspridda över hela landet är lika enkelt som att uppdatera media på en separat skärm. Digital signage säkerställer att rätt information visas i hela nätverket av digitala skyltar.
Digital skyltning ger möjlighet att skapa dynamiskt och engagerande marknadsföringsinnehåll. Digital signage används bland annat för att visa kampanjer, produktinformation, dynamiska menytavlor för restaurangmenyer och interaktiva element för att locka och informera kunder.
Digital skyltning möjliggör snabb och enkel uppdatering av innehåll, interaktivitet, och dynamiska visuella effekter. Det är också mer kostnadseffektivt på lång sikt och ger möjlighet till realtidsinformation. Den kanske största fördelen är att man i realtid kan uppdatera innehållet oavsett var i världen skärmarna är placerade, antingen via en schemalagd marknadsplan eller manuellt när man med kort varsel har behov av att byta budskap.
Ja, digital signage används ofta för intern kommunikation. Ofta visas företagsnyheter, scheman, viktiga meddelanden och annan relevant information för anställda och gäster.
Det blir även allt vanligare att guida och hälsa besökare välkomna med en eller flera digitala skärmar i receptionen, lobbyn eller varför inte i hissen.